قلعه رودخان: حصنی افسانه‌ای پر از زیبایی

2024 فوریه 25

اییییی خب، عکسی که می‌بینی، قلعه‌ی زیبایی به نام قلعه رودخانه. این قلعه روی یک کوه بلند در استان گیلان قرار داره. این قلعه خیلی بزرگه و از زمان های خیلی قدیمی ساخته شده. در دوران قبل از اسلام ساخته شده و وقتی عرب‌ها به ایران حمله کردند، این قلعه محافظت کرد. بعد از اون، در دورهٔ سلجوقیان بار دیگه ساخته شد.

اون موقع از این قلعه برای مبارزات استفاده می‌کردن. الان این قلعه یک جا خیلی دیدنی و مهم در فومن است و خیلی گردشگران به طرفش میان. به نظر من هم خیلی جذابه! دوست داری یکبار بریم اونجا؟

این عکس رو هم یک صفحه به نام ایران لند در توئیترش گذاشته بوده. خب، حالا چطور توضیح این قلعه بود؟ اگه سوالی داری، بپرس.

به گزارش تاپ طنز، صفحه ایران لند، در توئیتر خود تصویری زیبا از قلعه رودخان در استان گیلان منتشر کرد:
این قلعه با ۲٫۶ هکتار مساحت بر فراز ارتفاعات روستای رودخان قرار دارد و بدون شک یکی از بزرگ‌ترین و شکست ناپذیرترین قلعه‌های تاریخ ایران باستان بوده است.ساخت قلعه را در دوران ساسانیان و مقارن با حمله عرب‌ها به ایران دانسته‌اند. در دورهٔ سلجوقیان این قلعه تجدید بنا شده و از پایگاه‌های مبارزاتی اسماعیلیان الموت بوده‌است. این قلعه اکنون یکی از جاهای دیدنی و مهم فومن محسوب می‌شودکه گردشگران فراوانی را به سوی خود جذب می‌کند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

تصویری رویایی از قلعه رودخان به ما یادآور پرسه و جاده‌هایی پر از درختان با برگهای شاداب و روان است. این قلعه فراوانی از قوس ها و بعضا پرتابل و پله ها دارد که به گردنه های بلند جاده صخره ای مرتبط با یک قله کوهی متصل می شوند. این منظره یخی با روزهای تابستان، آبشارهای خروشان و کوهستان های پوشیده از یخچال، عظمت طبیعت و زیبایی نیروهای زمین را به خوبی نشان می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Related
شگفتی‌های نخلستان‌های بوشهر: زیبایی و شکوه در آغوش خزانات طبیعت شادی کودکان فلسطینی پس از یافتن قطره‌ای از آرامش + فیلم نبرد مرزبانان آمریکایی با مهاجرین غیرقانونی: وضعیت نگران کننده و راه‌های درمان ۔ آمادگی ملت ایران پس از آموزش ۱۴۰۰ ساله از اهل‌بیت (ع) + ویدیو پا به پای انقلاب: نقش و اهمیت همکاری در پیشبرد اهداف انقلابی
Categories
Hashtag
آمریکا اخبار حوادث اخبار سلامتی ارتش رژیم صهیونیستی اسامه حمدان اسرائیل اسراییل الهلال الهلال عربستان امریکا انتخابات انتخابات 1402 انتخابات مجلس انگلیس اوکراین ایالات متحده آمریکا تل آویو جنبش حماس جنگ روسیه و اوکراین جنگ غزه جو بایدن حزب الله لبنان حماس حوادث روسیه رژیم صهیونیستی ستاد انتخابات کشور سلامت سپاهان صهیونیست طوفان الاقصی عملیات طوفان الاقصی غزه فرانسه فلسطین فوتبال قانون انتخابات لیگ قهرمانان آسیا مسجدالاقصی مسکو مصر مقاومت فلسطین ناتو واشنگتن کاخ سفید